Dne 1. listopadu začíná ostrý provoz nového rybářského informačního systému.
Proto bych rád shnul, jak se nás tento systém dotkne a v čem nás ovlivní.
Co to znamená pro spolek:
- nutné připojení k internetu
- budeme závislí na internetu, neovlivníme případné výpadky při prodeji
- mít osoby proškolené v systému se znalostí práce v internetovém prostředí
- mít dostupný adekvátní PC s připojením na internet, tiskárnu, čtečku QR a laminátor
Co to znamená pro jednotlivé členy:
- při prodeji nutná aktualizace údajů (jméno, příjmení, datum narození, trvalé bydliště, telefon, email, číslo RL, datum platnosti RL)
- každý člen, který má email, musí mít svůj vlastní! Na email přijde registrační odkaz pro ověření emailu (do systému nelze zadat stejný email pro více osob)
- po přihlášení do systému z webu mors.cz je možné aktualizovat své údaje včetně čísla rybářského lístku
- každý člen obdrží nový digitální členský průkaz s QR kódem
(staré průkazy s fotkou a členskými známkami si každý může ponechat na památku) - povolenky budou mít rovněž novou digitální podobu (místo nalepené známky bude QR kód s ochrannými prvky)
- zapisování do tiskopisu povolenky zůstává beze změn
- v případě přestupku je člen v systému zablokovaný pro celý MRS i ČRS až do dne vypršení trestu
- noví členové + obnova členství u těch, kteří neměli zaplacené členství na rok 2024, budou mít individuální prodejní termín z důvodu náročnější administrativy
- kapacita na každou hodinu u prodeje povolenek bude letos pro časovou náročnost sice menší, ale o to více bude vypsaných termínů, takže se opět budou moci všichni hlásit na termíny online, kterých bude dostatek
- termíny a přihlašování bude na webu kolem poloviny prosince
Připravenost našeho spolku:
- na aktualizaci údajů u našich členů pracujeme již 5 let, proto budeme doplňovat a opravovat údaje jen u malého procenta členů, oproti ostatním spolkům, kde se pohybuje chybovost emailů a adres okolo 20%
- máme zavedený dostatečně rychlý internet, proto doufáme že se nám výpadky vyhnou
- náš spolek byl mezi 20 testovacími spolky, které měly již od začátku roku 2024 přístup do systému a mohli jsme si vyzkoušet systém dlouho před spuštěním
- podílíme se na vývoji, hlásíme případné nesrovnalosti, aby bylo vše připraveno na ostrý provoz
- u nás by s počítačovou gramotností neměl být problém
- první rok bude časově a administrativně trošku náročnější z důvodu doplňování chybějících údajů, tisk nových členských průkazů a jejich laminování
- odpadá lepení známek na členský průkaz i povolenku, evidence známek, zabezpečení a finanční odpovědnost za známky, což administrativě zase ulehčí
- kromě platby v hotovosti bude nově možnost zaplatit pomocí QR kódu okamžitou platbou na místě